Підсумки проведення прес-конференцій з питань нарахувань за послуги з теплопостачання
На минулому тижні за ініціативи виконавчих комітетів міських рад Мирнограда, Дружківки та Слов’янська було проведено прес-конференції за участю представників ОКП «Донецьктеплокомуненерго», органів місцевої влади, громадських активістів та преси.
Прес-конференції були присвячені напевно одній з найгостріших тем на сьогоднішній день – вартість послуг теплопостачання.
У ході проведення прес-конференції у всіх запрошених виник ряд ключових питань, на які керівництво ОКП «Донецьктплокомуненерго» надало чіткі відповіді та роз’яснення.
Отже, питання перше – ПІДВИЩЕННЯ ВАРТОСТІ ПОСЛУГ ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ НА 35%:
Тарифи на теплову енергію, що діяли до початку опалювального сезону 2020-2021 рр. були встановлені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) у 2014 р. та були змінені останній раз, шляхом корегування лише складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни (в основному зміна цін на енергоресурси), в червні 2016 року – для населення, в грудні 2016 року – для релігійних організацій та в листопаді 2017 року – для бюджетних установ та інших споживачів. За цей час значно зросли витрати на надання послуг з теплопостачання споживачам у зв’язку із ростом цін та тарифів основних складових тарифу. Зв’язку з цим у ОКП «Донецьктеплокомуненерго» виникла гостра необхідність у встановлені нових тарифів та приведення до вимог чинного законодавства здійснення порядку нарахувань.
Питання друге – РОЗПОДІЛ ОБСЯГУ СПОЖИТИХ ПОСЛУГ МІЖ СПОЖИВАЧАМИ :
З початку опалювального періоду 2020-2021 рр. відносини між теплопостачальною організацією та споживачами регулюються новими Правилами надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії , які затвердженні Постановою КМУ від 21.08.2019 р. №830.
Також змінено методику розподілу між споживачами обсягів спожитої в будівлі теплової енергії, що відобразилось в рахунках отриманих населенням у грудні 2020 р.
Так, загальний обсяг споживання теплової енергії будівлі було розділено на такі складові:
- опалення безпосередньо квартири;
- опалення місць загального користування;
- забезпечення функціонування внутрішньобудинкової системи опалення.
Розрахунок відповідно до методики розподілу, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018р. №315 дозволив більш детально розподілити загальний обсяг теплової енергії спожитої будинковим приладом обліку між усіма співвласниками житлового будинку, що є власниками як опалюваних приміщень, так і приміщень з автономним опаленням, які так само користуються місцями загального користування та несуть солідарні зобов’язання щодо належного утримання та експлуатації будинку (згідно ЗУ від 14.05.2015р. №417).
Та питання третє – ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ:
Структура тарифів, які діяли до опалювального періоду 2020-2021 рр. на послугу з централізованого опалення та централізованого водопостачання також передбачала витрати за абонентське обслуговування.
У зв’язку зі встановленням нових тарифів та приведення до вимог чинного законодавства здійснення порядку нарахувань, плата за абонентське обслуговування винесена окремим пунктом у рахунках за послуги з теплопостачання.
Відповідно до статті 1 пункту 1 підпункту 11 Закону України від 09.11.2017 №2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги», плата за абонентське обслуговування – платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку, зокрема, за послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з: укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, стягненням плати за спожиті послуги.
З 1 жовтня 2020 року розмір плати за абонентське обслуговування складає 26,42 гривень (з ПДВ), що не перевищує граничного рівня, визначеного Постановою КМУ від 21.08.2019 р. №808.
Сплата за абонентське обслуговування здійснюється споживачем щомісячно протягом року.
Відео з прес-конференцій ви можете переглянути за посиланнями: